مطالب پربازدید

محبوب ترین ها

بررسی انواع کابینت ها

کابینت ها ستون فقرات آشپزخانه را تشکیل می دهند و ممکن است به ارزش، عملکرد و زیبایی آشپزخانه شما بیافزایند. در ساده ترین شکل خود، کابینت فقط یک جعبه روی دیوار است. با این حال، بعد از چیدمان، مهمترین عامل در طراحی آشپزخانه، انتخاب کابینت چوبی است. سه نوع کابینت اصلی وجود دارد؛ دیواری، پایه و بلند. تغییرات روی این کابینت‌های اصلی برای ذخیره ظروف خاص، هنر نمایش یا ظروف غذاخوری و تقویت سبکی با طراحی کابینت خاص عمل می‌کند. کابینت ها را می توان با هم ترکیب کرد و نوع کابینت دیگری را تشکیل داد. برای مثال؛ کابینت‌های دیواری روی هم می‌توانند یک کابینت بلند را تشکیل دهند که از کف تا سقف می‌رسد. ترکیب کابینت های پایه و دیواری برای یک جزیره می تواند یک طراحی منحصر به فرد ایجاد کند. از ترکیب کابینت های اصلی می توان برای ایجاد مجموعه ای بی پایان از آشپزخانه های سفارشی استفاده کرد.

کابینت های پایه

کابینت های پایه ردپایی را برای پلان طبقه شما تعیین می کنند و بیشتر کارهای روزمره را تحمل می کنند. کابینت های پایه بر روی زمین نصب می شوند که از کانترها پشتیبانی می کنند. جزایر آشپزخانه از کابینت های پایه ترکیب شده و در محل نصب می شوند.

کابینت های بلند

یک انباری بلند یا کابینت ابزار می تواند از کف تا سقف گسترش یابد. به اندازه چهار فوت مکعب فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به یک کابینت دیواری و پایه در یک فضا فراهم می کند. به‌عنوان انباری، ذخیره‌سازی برای همه چیز از لوازم کوچک گرفته تا کنسرو فراهم می‌کند. کابینت آشپزخانه بلند را می توان برای قرار دادن اجاق های داخلی و مایکروویو نیز پیکربندی کرد.

کابینت سبک شیکر

رایج ترین سبک کابینت ام دی اف امروزی سبک شاکر است، سبک شاکر از پنج تکه صفحه تخت تشکیل شده است که یک قاب با چهار تکه و با یک پانل وسط تخت به عنوان قطعه پنجم ایجاد می کند این یک روند محبوب در طراحی کابینت است. کابینت های شیکر دارای چندین ویژگی علامت تجاری از جمله درب های تخت با قاب ریلی، ساختار محکم با چوب مرغوب و طرح های کاربردی هستند. هنگامی که صحبت از مواد مورد استفاده برای کمدهای آشپزخانه به سبک شیکر می شود، اغلب متوجه خواهید شد که آن ها از چوب آمریکایی با کیفیت بالا، به خصوص آن هایی که به طور سنتی در شمال شرقی ایالات متحده یافت می شوند، تولید می شوند. برخی از چوب‌هایی که معمولاً برای کابینت‌های شیکر استفاده می‌شوند عبارتند از؛ گیلاس، افرا، شاهین و بلوط اره ای.

کابینت لوور شده

کابینت های آشپزخانه لووردار دارای لت های چوبی افقی و همچنین قیمت بالایی هستند. با طرحی که معمولاً روی پنجره‌ها، قطعات مبلمان و درهای داخلی دیده می‌شود،  کابینت‌های لووردار سبکی منحصر به فرد به کابینت آشپزخانه می‌بخشند. هنگامی که به دنبال دستگیره کابینت نزدیک رادیاتور، کابینت انباری یا کابینت خشک کن لباس در اتاق لباسشویی هستید، این را در نظر داشته باشید.

کابینت درج

همانطور که از نام آن ها پیداست، کابینت های سبک داخلی از یک مجموعه درب داخلی در داخل قاب کابینت ممبران به جای خارج از چارچوب مانند درب های کابینت معمولی تشکیل شده اند. هر درب با استفاده از اندازه گیری های فوق العاده دقیق طراحی و ساخته شده است تا اطمینان حاصل شود که چوب در داخل قاب قرار می گیرد و به درستی باز و بسته می شود. کابینت های داخلی آشپزخانه و کشوهای آشپزخانه از گران ترین کابینت های موجود در بازار هستند، اما ظاهر کلاسیک آن ها می تواند سال ها دوام بیاورد.  به خاطر داشته باشید، این سبک کابینت چوبی معمولاً به لولاهای آشکار نیاز دارد، برخلاف لولاهای مخفی معمولی که بسیاری از سبک های دیگر در کابینت از آن استفاده می کنند. این می تواند به سرعت به بودجه شما اضافه شود، زیرا برخلاف لولاهای مخفی که در هزینه جعبه کابینت گنجانده شده است، باید برای کابینت های داخلی دو لولا در هر درب خریداری کنید.

کابینت ترموفویل

کابینت های آشپزخانه ترموفویل از تخته فیبر با چگالی متوسط ​​(MDF) ساخته شده اند. سپس این درب در نوعی پوشش پلاستیکی پیچیده می شود و در زیر حرارت شدید پخته می شود تا آب بندی شود. این فرآیند منجر به یک نوع کابینت آشپزخانه بادوام و مقرون به صرفه می شود. کابینت‌های ترموفویل که معمولاً به صورت انبوه تولید می‌شوند، فقط در رنگ‌های یکدست هستند و از جنس چوب مصنوعی هستند. با این حال، این کابینت ها نیز ارزان هستند. در حالی که کابینت‌های آشپزخانه ترموفویل نیازمند مراقبت آسان، نگهداری کم و مقاوم در برابر رطوبت هستند، همچنین مقاومت حرارتی ضعیفی دارند. این بدان معنی است که شما نباید آن ها را خیلی نزدیک به منبع گرما، مانند فر خود نصب کنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است لمینت از روکش کابینت جدا شود

کابینت سفارشی

اگر نمی توانید سبک درب کابینت آشپزخانه را در فروشگاه ها پیدا کنید که واقعاً در آشپزخانه شما به خوبی کار کند، کابینت های سفارشی پاسخگو هستند. شما می توانید با یک طراح یا صنعتگر محلی تماس بگیرید تا طرح کابینت آشپزخانه شخصی خود را ایجاد کنید. آیا ارتقاء آشپزخانه شما نیازی به چیزی بیش از کابینت و کشوهای جدید دارد؟ بهتر است با یک طراح کابینت مشورت کنید تا بتوانید در بین انواع مدل های مختلف کابینت بهترین نوع آن را انتخاب کنید که تا مدت بسیار طولانی برای شما دوام داشته باشند و بدون خط و خش کار کنند، به هر حال کابینت دارای انواع بسیار زیادی است.

آیا این مطلب مفید بود ؟

به آن ستاره بدهید !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

ستاره ای داده نشده اولین نفر باشید !

برچسب ها :
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها