مطالب پربازدید

محبوب ترین ها

همه چیز در مورد خرید ضایعات آهن

خرید ضایعات آهن یکی از خدمات آقای ضایعات می باشد .امروزه در صنعت ضایعات و بازیافت، تمام فلزات بازیافت می شود. فلزاتی که  قابلیت بازیافت شدن را دارند عبارتند از: ضایعات فولاد، آهن، سرب، آلومینیوم، مس، فولاد ضد زنگ و روی.

لازم به ذکر است که فلزات از دو دسته اصلی تشکیل شده اند: آهنی و غیر آهنی.در دسته فلزات غیر آهنی مس، برنج، آلومینیوم، روی، منیزیم، قلع، نیکل و سرب، و البته فلزات گرانبهایی مانند طلا، نقره و گروه پلاتین نیز قرار دارند.اکثر اشیاءی که از فلز ساخته شده پس از مدتی استفاده  فرسوده می شوند و دیگر کارآیی لازم را ندارند در این مرحله است که نیاز به صنعت بازیافت کاملا احساس می شود. افراد عادی کمتر اتفاق می افتد که فلزات را مستقیم خریداری ‌کنند، حتی با توجه به اینکه فلزات قسمت مهمی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهد. از ظروفی  که برای پخت ‌و پز در آشپزخانه های همه ما دیده می شود و خودرویی که برای رفت و آمد از آن  استفاده می‌ کنیم و حتی هواپیماهایی که برای مسافرت، از آنها بعنوان بهترین گزینه استفاده می کنیم ، همه و همه برای تولیدشان نیاز به فلز و آهن داریم و صنعت بازیافت بهترین روشی است که تا به امروز برای کاهش هزینه ‌های مربوط به پروسه تولید شناخته شده است. ضمن اینکه تولید کنندگان این محصولات برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و همچنین به دلیل قابلیت بازیافت آهن اقدام به بازیافت آن و در نتیجه برگشت ضایعات آهن به چرخه تولید می کنند.

بازیافت آهن و فلزات بهترین راهکار اقتصادی برای تولید محصولات جدید است. زمانی که ما از ضایعات آهن برای تولید محصولات جدید استفاده می کنیم خوشبختانه  باعث کاهش ضایعات و حفظ محیط زیست برای نسل‌ های آینده می‌ شویم.ضایعات فلزات بازیافتی آلومینیوم، آهن و فولاد در صنعت بسته ‌بندی نیز طرفداران خود را دارد، زیرا این سه ماده بیشترین مصرف را در صنعت بسته ‌بندی دارند. محصولات خانگی از جمله مبلمان، وسایل روشنایی و …. وجود دارد که در ساختشان  از قراضه ‌های بازیافت شده بهره برده اند و بدین ترتیب از وسایلی که مستعمل شده و کارآیی نداشته اند محصولی جدید ساخته شده است. این موضوع هم  باعث کمک به محیط زیست می‌ شود و هم در صنعت تولید لوازم خانگی و…. دیگر لازم نیست  آهن جدید استخراج شود.

آیا این مطلب مفید بود ؟

به آن ستاره بدهید !

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا : 1

ستاره ای داده نشده اولین نفر باشید !

برچسب ها :
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها