مطالب پربازدید

محبوب ترین ها

حمایت آسان‌کلاس از تیزهوشان و آزمون‌های دوره‌های‌ابتدایی 1400

به نقل از wikipedia و به سفارش سایت آسان کلاس ؛ معاونت پرورش استعدادهای درخشان یا (سمپاد)، یکی از معاونت‌های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان است. پیش از این، سازمان جداگانه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نام داشت که به اختصار سمپاد گفته می‌شد. این معاونت نهادی است که بر امور تحصیلی دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند.

اما در زبان عمومی و بین دانش آموزان به مؤسسه تیزهوشان معروف است. این سازمان دارای مدرسه‌های دبیرستان دوره اول و دوم دخترانه و پسرانه در شهرهای پرجمعیت‌تر است. سمپاد دانش‌آموزان خود را در دو مقطع راهنمائی و دبیرستان از طریق آزمون‌های سراسری که عمدتاً مبتنی بر ارزیابی هوش، دانش ریاضیات و علوم است انتخاب می‌کند. گزینش در مدارس سمپاد بر اساس آزمون و در دو مقطع متوسطهٔ اول و دوم برگزار می‌شود.

در یکم خرداد ۱۳۹۷، پس از مدت‌ها بحث بر سر مدارس سمپاد، قرار شد این مدارس باقی بمانند، اما آزمون ورودی آن‌ها تغییر کرده و به «سنجش هوش» تبدیل شود.

به گفته بطحایی، بر اساس این سنجش «افرادی که از حد قابل قبولی از استعداد برخوردارند برای پایه هفتم مدارس سمپاد دعوت می‌شوند.» وی همچنین گفت که در این شیوه، سنجش متکی به هوش و استعداد دانش‌آموزان خواهد بود، که شیوه‌های این نوع سنجش در دست طراحی است.

دلیل گذاشته شدن این آزمون به گفته بطحایی، نگرانی‌هایی بود که در مورد ضایع شدن حق دیگر دانش‌آموزان باهوش وجود داشت.

پذیرش دانش آموزان در مدارس سمپاد صرفاً از طریق آزمون ورودی بوده و دانش آموزانی که قصد ورود به این مدارس را داشته باشند اگر حد نصاب علمی کافی در آزمون را کسب کنند مجوز ورود به این مدارس را خواهند داشت.

به منطور استفاده از محتوای آزمون های تیزهوشان ابتدا وارد سایت asancelass از طریق این لینک اقدام فرمایید.

برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم، یک بار در سال حدوداً در اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد، ثبت نام در این آزمون از طریق وبسایت سازمان به نشانی azmoon.medu.ir انجام می‌گیرد، لازم است ذکر شود دانش آموزان جهت ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان می‌بایست سوابق تحصیلی خوبی برخوردار باشند.

امتحانات حضوری میشه یا مجازی؟

دوره های پایه های اول دوم سوم و چهارم و پنجم ابتدای = ارزشیابی غیر حضوری

دوره های پایه های  هفتم و هشتم = ارزشیابی حضوری

دوره های پایه های نهم = امتحانات کلا حضوری

دوره های پایه های متوسط دوم پایه دهم و یازدهم = امتحانات غیرحضوری

دوره های پایه دوازدم =  امتحانات حضوری و از 17 خرداد آغاز می شود.

کدام پایه ها در خرداد 1400 امتحان حضوری دارند؟

شماپایه چندم هستید ؟ بنویسید خبر جدید پایه را دریافت کنید.

آیا این مطلب مفید بود ؟

به آن ستاره بدهید !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

ستاره ای داده نشده اولین نفر باشید !

برچسب ها :
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها