مطالب پربازدید

محبوب ترین ها

دانلود بازی ایرانی Mir-Mahna میرمهنا

دانلود بازی ایرانی Mir-Mahna میرمهنا

دلاوری از خطه جنوب ، بازی میر مهنا قصد دارد تا جوانان ایرانی را به تجربه یک عنوان اول-شخص داخلی دعوت کند که در آن بازیکنان با مبارزات مردانی شجاع در زمان های دور آشنا می کند.

داستان

میر مهنا بازیکنان را به قرن 17 میلادی می برد. جایی که نیروهای کمپانی هند شرقی وارد خلیج فارس شده و چند جزیره از جمله خارک را به تصرف خودشان در آورده اند و شروع به چپاول منابع آن مناطق کرده اند. اینجاست که جنبش آزادی خواه جنوب با رهبری میر مهنا شکل می گیرد تا به مبارزه با نیروهای هلندی بپردازند. بازی با چنین پیش زمینه ای شروع می شود و بازیکنان را با حال و هوای کلی خود آشنا می کند. اما در کنار این روند کلی، بازی دارای داستان دیگری هم هست که سعی دارد هم انگیزه ادامه بازی را در بازیکنان تقویت کند و هم یک سوژه دیگر را در خود قرار داده باشد. بازیکنان در این عنوان در نقش جوانی به نام شبیر قرار می گیرد. روستای محل زندگی او مورد حمله نیروهای بیگانه قرار گرفته و در این اتفاق، پدرش به شدت مجروح می شود و خواهرش حنانه به اسارت آن ها درمی آید. شبیر به همراه همسر حنانه که سعید نام دارد، برای نجات او اقدام می کنند و در این راه به میر مهنا و همرزمان او می پیوندند.

دانلود بازی ایرانی Mir-Mahna میرمهنا

هدف بازی در ابتدا، آزاد کردن حنانه از دست نیروهای بیگانه است، اما پس از اتفاقاتی که رخ می دهد، شبیر به یکی از مبارزان آزادی خواه و یکی از یاران نزدیک میر مهنا تبدیل می شود. نکته تعجب آور در روایت این داستان، اینست که علی رقم اینکه بازی به نام میر مهنا است، او نه تنها محوریت اصلی داستان نیست، بلکه اشارات خیلی کمی هم در حین بازی به او می شود. روند داستان، بازیکنان را با موضوعات دیگری درگیر نمی کند، چرا که مدت زمان کم بازی، این اجازه را نداده که اتفاق دیگری در بازی رخ بدهد یا بازی دارای داستان سرایی بهتری باشد. کاملاً مشخص است که داستان بیشتر حکم یک انگیزه برای شروع را دارد و رسیدن به هدف هایی که در همان ابتدای بازی به آن ها اشاره می شود، تنها چیزی است که این عنوان از بازیکنان می خواهد.

بازی میر مهنا دارای سوژه خوبی است که بسیار سرسری و سطحی به آن پرداخته شده است. با توجه به این موضوع که سازندگان از منابع مختلفی مانند کتاب “بر جاده‌های آبی سرخ” الهام گرفته اند، می توانستند داستان بهتری انتخاب کنند و یا حداقل روند هیجان انگیزی را برای آن خلق کنند. البته درست است که داستان در سایر بازی های اول-شخص چندان پیچیده نیست و بیشتر با یک اتفاق ساده شروع می شود، اما در همان عنوان ها بازیکنان با قسمت های دیگری در خلال داستان روبرو می شوند که روند بازی را جذاب تر می کند. البته با توجه به مدت زمان کم بازی که چیزی نزدیک به دو ساعت و نیم است، داستان به راحتی فدا شده و بازیکنان را از یک روند هیجان انگیز محروم کرده است. اگر قرار است در یک بازی، قسمتی از تاریخ کشورمان روایت شود، نباید آنقدر سطحی به بخش داستان آن نگاه شود.

گرافیک
در ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که این عنوان با موتور بازیسازی Torque ساخته شده است. پس با توجه به این موضوع، نباید انتظار یک Call of Duty را از این عنوان داشته باشید. البته با توجه به محدودیت های زیادی که این موتور بازیسازی دارد، سازندگان میر مهنا توانسته اند نمایش خوبی را با این موتور پیش روی بازیکنان قرار دهند. سعی شده که محیط های بازی شبیه به مکان های قرن 17 میلادی و زمان کریم خان زند باشند. شبیه سازی خوبی از مناطق روستایی و سرزمین های جنوبی صورت گرفته است. درست است که بافت های بازی در مقایسه با عنوان های مطرح حرفی برای گفتن ندارند، اما در بین بازی های ایرانی، بسیار خوب هستند و کیفیت قابل قبولی دارند که باعث شده محیط های بازی خوب به نظر برسند.

از طرف دیگر، طراحی شخصیت های بازی به جز برخی از شخصیت های اصلی، اصلاً خوب نیست و کیفیت بد، چندضلعی های (Polygon) به شدت پایین و نبود تنوع در مدل های آن ها باعث شده که این قسمت از ضعف های جدی ای برخوردار باشد. جلوه های ویژه بازی چندان شگفت انگیز نیستند، اما نیاز بازی را برطرف کرده است. طراحی سلاح ها در این عنوان در سطح خوبی قرار دارد، حتی انیمیشن هایی که برای حرکات سلاح ها درست شده، خوب و قابل قبول هستند. توجه به جزئیات، حداقل در طراحی سلاح ها و نحوه تیراندازی با آن ها از قسمت های خوبی است که در این بازی به چشم می خورد.

دانلود بازی ایرانی Mir-Mahna میرمهنا

موسیقی/صداگذاری
یکی از ضعیف ترین قسمت های میر مهنا، صداگذاری و موسیقی آن است. بهتر است برای بررسی این قسمت، اول بخش صداگذاری روی شخصیت های بازی و صدایی که روی دشمنان قرار گرفته را بررسی کنیم. این عنوان به وسیله صداپیشگان با تجربه و حرفه ای صداگذاری شده و سرپرست تیم صداگذاری نیز آقای محمدرضا علیمردانی بوده است. با وجود چنین اشخاصی که دارای صداهای شناخته شده هستند، در این عنوان با عملکرد بسیار ضعیفی در قسمت صداگذاری روی شخصیت ها روبرو هستیم. صداگذاران نتوانسته اند دیالوگ ها را به صورتی هیجان انگیز که با فضای بازی هماهنگی داشته باشند، بیان کنند.

در میر مهنا صحنه های زیادی وجود دارند که طبیعتاً باید صدای شخصیت های بازی به نسبت آن دارای هیجان و لحنی خاص باشد که این موضوع اصلاً در بازی رعایت نشده و دیالوگ ها ساده بیان می شوند. همچنین صداگذاری روی شخصیت های خارجی هم اصلاً خوب نیست. از دیگر قسمت های بد بازی، افکت های صوتی و دیالوگ هایی است که برای دشمنان طراحی شده و در طول بازی شنیده می شوند. اگر چشمتان را ببندید و فقط به صدای بازی توجه کنید، قطعاً فکر می کنید که قرار است بازی Call of Duty 2 یا Call of Duty: World at War را بازی کنید. صدای دشمنان بازی که همان نیروهای هلندی هستند، همان صدای سربازان نازی است که در بازی های نام برده شده، شنیده اید.

هیچ تغییری در آن ها صورت نگرفته و به همان شکل در بازی میر مهنا شنیده می شوند. از طرف دیگر، نیروهای دشمن به چند زبان مختلف مانند انگلیسی، عربی و آلمانی (Dutch) که زبان خود هلندی ها هم هست، صحبت می کنند. نکته جالب اینجاست که در بازی World at War فرمانده نیروهای آمریکایی سرجوخه روباک (Sgt. Roebuck) نام داشت که کیفر ساترلند(Kiefer Sutherland) هنرپیشه معروف سریال 24 روی آن صداگذاری کرده بود. با در نظر گرفتن این موضوع، شما در طول بازی دیالوگ هایی با صدای سرجوخه روباک را می شنوید که می گوید”Aim and Fire” یا”Don’t Stop Shooting”! چرا باید ضعف صداگذاری بازی با استفاده از دیالوگ ها و صداهای حاضر و آماده عناوین معروف جبران شود که خیلی از بازیکنان داخلی آن ها را تجربه کرده اند؟ در کنار این موضوع، موسیقی پس زمینه بازی قرار دارد که به صورت جنوبی ساخته شده و قصد دارد فضای آن منطقه را در بازی به وجود بیاورند. اما نکته اینجاست که این موسیقی ها به صورت نه چندان خوبی در بازی پخش می شوند، به یکباره قطع می شوند و بدون مکث جایشان با موسیقی های دیگر تغییر می کند. نگاه خوبی به این قسمت نشده و سازندگان بسیار ساده از این بخش مهم بازی گذشته اند.

گیم پلی
میر مهنا از معدود بازی های ساخت داخل است که گیم پلی بسیار خوبی دارد و باگ های کمی در آن دیده می شوند. همین موضوع، باعث می شود که بتوان بازی را تا انتها ادامه داد و روند قابل قبولی را سپری کرد. گیم پلی دقیقاً یک بازی اشکن اول-شخص استاندارد را پیش روی بازیکنان قرار می دهد. این عنوان چیزی از یک بازی اکشن اول-شخص معمولی کم ندارد، اما چیزی فراتر از آن را نیز به نمایش درنمی آورد. تنها سه نوع سلاح در بازی قرار دارد که بازیکنان از ابتدا تا انتهای بازی آن ها را حمل می کنند. یک تپانچه، یک تفنگ سرپر و چاقو تنها سلاح های طراحی شده در بازی هستند. همچنین بشکه های مواد منفجره هم در طول بازی به چشم می خورند که با تیراندازی به آن ها می توانید تعداد بیشتری از نیروهای دشمن را نابود کنید.

بازی روند چندان سختی را پیش روی بازیکنان قرار نمی دهد و آن ها می توانند مراحل را به راحتی پشت سر بگذارند. کنترل بازی نیز مانند سایر عنوان های اول-شخص بازار است و با موس و کیبورد به خوبی می توان بازی را انجام داد. از مشکلاتی که در طول جریان بازی دیده می شود، میان پرده ها و صحنه های سینمایی ای است که در این عنوان به نمایش درمی آیند. این قسمت ها دارای کارگردانی خوبی نیستند و به شدت کلیشه ای هستند، چرا که مانند آن ها در اکثر بازی های خارجی دیده شده بود. همچنین استفاده از یک صحنه سینمایی در قسمت های مختلف بازی باعث شده که آن حس هیجان انگیز اولیه را هم از دست بدهد.

حتی در سکانسی که بخشی از شخصیت های اصلی بازی می میرند، بازی اصلاً به صورت جالب و هیجان انگیز به نمایش درنمی آید. البته موسیقی و صداگذاری بد که به آن اشاره شد، از قسمت هایی است که به بخش های مختلف بازی لطمه وارد کرده است. موضوع دیگری که می توان به آن اشاره کرد، شروع نامشخص بازی و پایان بسیار بد آن است. بدون اینکه متوجه شوید، در اولین مرحله ای که پیش رو دارید، قسمت آموزشی را پشت سر می گذارید. همینطور در مرحله آخر در اوج مبارزه ها و زمانی که انتظارش را ندارید، بازی به پایان می رسد. عدم وجود قسمت های مناسب برای شروع و پایان این عنوان، یکی از نقاط ضعف بازی به شما می رود.

میرمهنا فرزند میرناصر والی جزایر جنوبی ایران که از این ظلم آشکار به تنگ آمده بود به همراه اندک یاران خود نهضت جنوب را تشکیل دادند و هدف آنها رهایی این مردم مظلوم از چنگال استعمارگران و فقر و سختی ناشی از حضور بیگانگان در کشور بود. در این بازی سازندگان بازی تمام تلاش خود را نموده اند که بتوانند روایتی داستان گونه ازمبارزات مبارزان جنوب درچند روز آخر زندگی میرمهنا را به تصویر بکشند. در این بازی رایانه ای بازیکن در نقش یک جوان جنوبی به ایفای نقش می پردازد که برای نجات خواهرش حنانه با متجاوزان به وطن مبارزه می کند و با یاران میرمهنا همراه می گردد و پا به این مبارزات پر خطر می گذارد.

از جمله ویژگی های بازی رایانه ای میر مهنا می توان به گیم پلی متنوع و جذاب بازی شامل مبارزات گروهی، جنگ تن به تن، شلیک با توپ های سنگین، قایق سواری، منفجر کردن گاری پر از باروت، آزادکردن گروگان ها و… اشاره نمود. همچنین طراحان این بازی توانسته اند با ساختن محیط های متنوع طبیعی و بازسازی پوشش های گیاهی پویا و متنوع، پرندگان و حیوانات مختلف، دریاچه ها، شهرها و … مناظری زیبا و چشم نوازی برای بازیکن به ارمغان آورند. همچنین در این بازی تکنیک های جدید گرافیکی نزدیک به استانداردهای روز به کار گرفته شده است و برای سازگاری بهتر با شرایط رایانه های بازیکن، تست ها و روش های معتبر جهت برطرف کردن معایب و بهبود سرعت ضمن تثبیت کیفیت تکنیک ها، بکار گرفته شده است.

دانلود بازی ایرانی Mir-Mahna میرمهنا

طراحی مرحله استاندارد این بازی از نقاط قوت آن محسوب می شود. استفاده به جا و اصولی از آیتم های موجود در صحنه، قرار گیری مناسب نقاط پوششی، مسیرهای متنوع و به جا برای پیشبرد مرحله که در عین پیچیدگی بازیکن را سردرگم نخواد کرد و ایجاد تنوع در محیط و گیم پلی در مراحل مختلف از جمله ویژگی های طراحی مرحله در این بازی محسوب می شود.

از خصوصیات بارز این بازی می توان به ضبط حرکات در این بازی به جدیدترین روش در دنیا (موشن کپچر) اشاره کرد که بهره گیری از این تکنولوژی به طبیعی تر شدن حرکات و صحنه های این بازی افزوده است.

هوش مصنوعی این بازی نیز نزدیک به استاندارد های روز طراحی شده است و در پیاده سازی آن از بازی های بزرگ همین سبک الگوبرداری شده است. شناسایی خودکار نقاط پوششی، ردیابی هوشمندانه دشمنان، مسیر یابی هوشمندانه دوستان و دشمنان، سازگاری با صحنه های کارگردانی شده و شرایط محیطی خاص جستجوی سریعترین روش مبارزه برای مقلوب نمودن دشمن، حضور مؤثر دوستان در صحنه های درگیری و … از ویژگی های آن می باشد.

این بازی از موسیقی زیبای سنتی و محلی خاص مناطق جنوبی ایران بهره می برد که علاوه بر افزدن به جذابیت بازی، به حس ایرانی بودن بازی افزوده است.

همچنین این بازی از صحنه های سینمایی جذابی بهره می برد که علاوه بر روایت داستان، بازی را جذاب تر می کند.

در نهایت سازندگان این بازی تلاش نموده اند تا با عرضه یک بازی جذاب با دغدغه های ملی و تاریخی ایران، عنوانی عرضه کنند که علاوه بر رعایت حقوق بازیکن و داشتن جنبه های سرگرم کننده، گوشه ای از تاریخ کمتر شناخته شده این کشور را به نسلی که با تاریخ ملی خود آشنایی کمی دارد بشناساند. همچنین در کنار این رسالت خود، محصولی عرضه کند که دارای جذابیت های بصری و تکنیکی و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی باشد و در این راه از تمام توان و امکانات خود استفاده کرده است و حاصل آن این بازی است که برای اولین بار در کشور بازیکن شاهد دوستانی مؤثر و باهوش، محیطی زیبا و چشم نواز، حرکاتی نرم و طبیعی، مبارزاتی جذاب و پرهیجان و … می باشد .

بازی میرمهنا یک بازی اکشن اول شخص ایرانی است و داستان آن در زمان کریم خان زند روی می دهد، دوره ای که کشور هایی همچون هلند و انگلیس با اتحاد یکدیگر کمپانی هند شرقی را تاسیس کرده و برای کسب منافع سود جویانه خود و همچنین تسلط و استعمار بیشتر، با توسل به سلاح های گرم و نیروهای نظامی به سمت خلیج فارس و شمال افریقا حرکت کردند و با تسخیر و گرفتن بخشی از جزایر ایران و چپاول و تجارتی ناعادلانه زندگی را بر مردم این خطه تنگ نموده بودند.

میرمهنا فرزند میرناصر، والی جزایر جنوبی ایران از این ظلم به تنگ آمد و در ابتدا با اندک یاران خود نهضت جنوب را شکل دادند که هدف آنها کوتاه کردن دست استعمار گران و رهابی از فقر و ظلمی بود که مردم ایران با آن درگیر بودند.

ازجمله ویژگیهای بازی رایانه ای میرمهنا، پیاده سازی تکنیک های جدید گرافیکی نزدیک به استاندارد های بازی سازی روز دنیا می باشد. همچنین برای سازگاری بهتر با شرایط رایانه ای بازیکن، تست ها و روش های معتبر جهت برطرف کردن معایب و بهبود سرعت، ضمن تثبیت کیفیت تکنیک ها، بکار گرفته شده است.

هوش مصنوعی بازی تقریبا از استانداردهای روز پیروی کرده و در پیاده سازی آن سعی شده که از بازیهای مشابه خارجی در همین ژانر الگو برداری شود. از جمله ویژگیهای خاص آن می توان به شناسایی خودکار نقاط پوششی، ردیابی هوشمندانه دشمنان، جستجوی سریعترین روش مبارزه برای مقلوب نمودن دشمن، سازگاری با صحنه های کارگردانی شده و شرایط محیطی خاص، اشاره نمود.

از دیگر مشخصه های این بازی ایرانی، استفاده از موسیقی کاملا سنتی با گرایش های محلی منطقه، فضا سازی متنوع و بومی مراحل و طراحی شخصیت های با گرافیک نزدیک به واقعیت بر اساس داستان و زمان بازی است.

پلتفرم: کامپیوتر
سبک: اکشن

سیستم مورد نیاز:
– Processor AMD 3500
– 1 GB RAM
– 1.3 GB free hard drive space
– Nvidia GeForce 7300Gs
– DirectX 9.0c
-Windows XP / 7

آیا این مطلب مفید بود ؟

به آن ستاره بدهید !

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا : 9

ستاره ای داده نشده اولین نفر باشید !

برچسب ها :
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کشکولی
کشکولی
8 ماه قبل

با سلام و خدا قوت
چرا سرعت دانلود از این سایت خیلی کم هست ؟
بازی میرمهنا kb/sec180

کشکولی
کشکولی
7 ماه قبل
پاسخ به  baziha1

متشکرم