مطالب پربازدید

محبوب ترین ها

توجه به توسعه سازمانی با فناوری اطلاعات

فناوری رایانه در همه جای جامعه بسیار رایج شده است. ابزار آموزشی و رویکردهای انتقادی نسبت به فناوری در حال تغییر بوده است. اثربخشی سازمان ها با درک این رویکردها افزایش می یابد که سازمان ها را در توسعه روش های قابل قبول تسهیل می کند. نگرش یک کارمند توسعه فناوری را تغییر می دهد تا تغییر در سیستم فناوری را اتخاذ کند. تعداد زیادی از شرکت ها در حال بهبود ماژول خود در زمینه هایی مانند ارتباطات، تحقیق، همکاری و کار با پذیرش گسترده فناوری های ارتباطات و اطلاعات هستند.

توجه به توسعه سازمانی

توجه به توسعه سازمانی روش توسعه است که اثربخشی یک شرکت را با تغییر دائمی رویکردی که با تغییر رفتار کارکنان آن استفاده می‌شود و با تثبیت فناوری طراحی شده برای تکمیل کار، بهبود می‌بخشد. هر سازمانی از فناوری برای حمایت از برنامه کلی خود استفاده می کند. تمام روش های توسعه یک شرکت به طور کامل برنامه ریزی شده و اجرا می شود تا به نفع شرکت، کارگران و ذینفعان آن باشد. بنابراین روش اصلاح از پیشرفت سازمان یا خوشه به عنوان یک کل پشتیبانی می کند. از این رو، رابطه نزدیک توسعه سازمان و فناوری را نشان می دهد. با این حال، برای ماندگاری و واقعی ماندن این امر، باید از پیاده‌سازی فناوری تا حد امکان استفاده کرد تا بتوان نتایج را به حداکثر رساند.

استفاده از فناوری اطلاعات

دنیای امروز معمولاً مبتنی بر داده است. فناوری اطلاعات داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند، آن‌ها را پردازش می‌کند و سپس از رابط‌های مختلفی استفاده می‌کند که به معنادار کردن داده‌ها برای افراد کمک می‌کند. فناوری اطلاعات وسیله ای است که افراد، سازمان ها و سیستم های اجتماعی را به هم متصل می کند. فناوری به طرق مختلف پیش می رود. به عنوان مثال، تعاملات سازمانی از طریق ایمیل، وب سایت ها، پروتکل صوتی از طریق اینترنت (VOIP)، جلسات مجازی و سیستم کنفرانس ویدیویی انجام می شود. به همین ترتیب، فرآیندهای استاندارد منابع انسانی مزایای آنلاین را برای ثبت نام، برنامه‌های سازمانی و حضوری و سیستم ردیابی سیستم اطلاعات منابع انسانی به ارمغان می‌آورند.

همچنین، تلاش‌های متعددی برای توسعه ساختار وجود دارد، مانند بازخورد توسعه هدفمند که بر هدایت رهبری و کیفیت مدیر، فناوری نظرسنجی آنلاین فوری و آموزش تعاملی و مربیگری و ابتکارات توسعه متمرکز است. برخی از محرک‌های فناوری اضافی که به بهبود استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی کمک می‌کنند عبارتند از: مدیریت موجودی از طریق اتصال به نقطه فروش (POS)، مدیریت داده‌ها توسط اتاق‌های فایل بزرگ در درایو شما و حفظ اقتصادی داده‌های تاریخی، به همین ترتیب، سیستم اطلاعات مدیریت. (MIS) برای ردیابی داده‌های فروش، هزینه‌ها و سطوح بهره‌وری که به شناسایی سودآوری در طول زمان کمک می‌کند، شیوه‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ثبت هر تعاملی که یک شرکت با مشتری خود دارد استفاده می‌شود.

فناوری در یک سازمان

دامنه فناوری که یک سازمان اتخاذ می کند بسیار زیاد است. از خرید یک کامپیوتر قابل حمل خصوصی با یک برنامه کامپیوتری مرتبط گرفته تا سرمایه گذاری در فواصل زمانی جدیدترین ماشین آلات تولید پیشرفته با کمک کامپیوتر. بدون توجه به کیفیت سیستم یا مقیاس سازمان، یک موضوع قطعی است – ادغام فناوری یا سیستم های اطلاعاتی ممکن است منجر به اصلاح شود. پیاده سازی سیستم فن آوری می تواند به عنوان یک کاتالیزور برای اصلاح عمل کند.

فناوری برای بقای سازمان

استفاده از فناوری برای بقا و رشد سازمان بسیار حیاتی است و استفاده از فناوری اطلاعات بیشتر از انواع دیگر سیستم های فناورانه مورد استفاده است. به عنوان مثال، راه اندازی یک کسب و کار در صنعت گردشگری بدون کمک فناوری اطلاعات دشوار است. قبل از چند سال، روش ورود به هتل ها و فرودگاه ها دستی بود، اما این کار با استفاده از برنامه های نرم افزاری در رایانه انجام می شد. استفاده از کدهای کامپیوتری فرآیند ورود را آسان و مقرون به صرفه کرده و در زمان نیز صرفه جویی می کند. علاوه بر این، هر فروشگاه بزرگ یا کوچک، از سوپرمارکت گرفته تا بیگ مارت، از نوعی نرم افزار کاربردی برای پیگیری سوابق تجاری خود استفاده می کند.

پیاده سازی فناوری اطلاعات

استفاده و پیاده سازی فناوری اطلاعات تنها برای یک دهه در نپال رایج بوده است. نپال یک کشور در حال توسعه است و هنوز نیاز دارد که فوراً یک استراتژی ملی مناسب برای استفاده از فناوری اطلاعات ایجاد کند که تأثیر مثبتی بر توسعه اجتماعی-اقتصادی بگذارد. بازار فناوری باید مرتباً بررسی شود در غیر این صورت تأثیر منفی افزایش خواهد یافت و تصمیم گیری در مورد ترجیحات بلندمدت خود برای توسعه اجتماعی-اقتصادی برای سازمان های نپال دشوار خواهد بود. کشور ما همچنین باید شناسایی کند که از بازار جهانی فناوری به چه چیزی نیاز دارد و از بازار فناوری داخلی چه می‌خواهد و سپس اقد

آیا این مطلب مفید بود ؟

به آن ستاره بدهید !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

ستاره ای داده نشده اولین نفر باشید !

برچسب ها :

بدون نظر