مطالب پربازدید

محبوب ترین ها

سرور بازی چیست و خدمات پشتیبانی از آن چگونه است؟

سرور بازی چیست؟ سرور بازی یک سرور محلی یا از راه دور است که توسط سرویس گیرندگان بازی برای انجام بازی های چند نفره استفاده می شود. بیشتر بازی هایی که از طریق اینترنت انجام می شوند با اتصال به سرور بازی کار می کنند.

سرور بازی چیست

بیشتر بازی های چند نفره به یک میزبان سرور متکی هستند که هم بازی را همزمان انجام می دهد و هم میزبان آن است. این تنظیم در عین سادگی ، باعث مشکلات عملکردی مانند تأخیر ، زمان بارگیری کند ، خرابی ، از بین رفتن پرونده های ذخیره شده بازی ها می شود.

سرور اختصاصی یک گزینه میزبانی جایگزین است که تجربه بازی بسیار پایدار و لذت بخشی را ارائه می دهد.

سرور اختصاصی بازی رایانه ای است که میزبان یک بازی ویدیویی برای مشتری است. این نوع سرور اتصال مطمئن ، پایدار و سریع را به بازی های آنلاین مورد علاقه شما امکان پذیر می کند.

سرورهای اختصاصی بازی پردازش ، حافظه و ذخیره سازی بیشتری نسبت به سایر راه حلهای میزبانی ارائه می دهند. صرف نظر از اینکه شما چه بازی ای می کنید ، سرور همیشه منابع کافی برای اجرای روان بازی دارد.

سرور اختصاصی

سرور اختصاصی یک گزینه محبوب در بین شرکتهایی است که مایل به ایجاد یک فضای آنلاین پایدار برای بازیکنان خود هستند. با این حال ، یک فرد همچنین می تواند یک سرور بازی راه اندازی کند و یک زمین بازی خصوصی آنلاین ایجاد کند. یک سرور می تواند هر دو بازی تک و چند نفره را اجرا کند.

دستگاه میزبان به حافظه ، پهنای باند و قدرت پردازش بیشتری نیاز دارد هرچه بازیکنان بیشتری وارد سیستم شوند و بازی را انجام دهند. اگر پخش کننده میزبان رایانه ضعیف یا اتصال اینترنتی نامناسبی داشته باشد ، بازی دچار تاخیر ، اشکال و خرابی می شود.

سرورهای اختصاصی بازی

بیشتر بازی ها از یک برنامه سرور اختصاصی استفاده می کنند. این برنامه بازیکنان را ردیابی می کند و آنها را به سایر بازیکنان توزیع می کند. این نسبت به نظیر به نظیر کارآمدتر و موثرتر است ، اما برای میزبانی برنامه سرور به یک کامپیوتر جداگانه نیاز دارد. این رایانه اضافی سرور است.

پهنای باند شبکه ، افزایش پهنای باند است که اغلب یک محدودیت عمده در هنگام میزبانی سرورهای بازی. ارتباطات اینترنتی با پهنای باند خانوار بندرت پهنای باند بالادستی مورد نیاز برای میزبانی سرورهای اختصاصی بازی با بازیکنان و مشتری های زیاد را فراهم می کند.

سرورهای اختصاصی سرورهایی هستند که مستقل از مشتری کار می کنند. این سرورها توسط افراد قابل استفاده هستند ، اما معمولاً بر روی رایانه های اختصاصی مستقر در مراکز پردازش داده کار می کنند که می توانند حتی پهنای باند بالاتر و قدرت پردازش اختصاصی را نیز فراهم کنند.

سرورهای اختصاصی بهترین روش برای میزبانی سرورهای بازی برای اکثر بازی های چند نفره PC هستند. بازی های انبوه چند نفره آنلاین روی سرورهای اختصاصی که معمولاً توسط شرکت نرم افزاری صاحب این بازی اداره می شوند ، اجرا می شوند و به آنها امکان کنترل و به روزرسانی محتوا را می دهند. در بسیاری از موارد ، به صورت خوشه ای کار می کند تا به محیط های عظیم و تعداد زیادی بازیکن اجازه دهد.

خدمات سرور بازی

یکی از از خدمات اصلی که این سرورها نیاز دارند پشتیبانی دائمی و خدمات مستمر است. مدیریت پشتیبانی شبکه سرور این امکان را می دهد تا این سرورها دائما بازرسی و کنترل شوند و پیش از مشکل، به رفع آن بپردازند. در صورتی خرابی یا مشکل در سرور کامپیوتر نیز به سرعت وارد عمل شوند و مشکلات پیش آمده را رفع کنند. سرعت عمل در عیب یابی و بر طرف کردن مشکلات سرور بازی ها از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشگام رایانه یکی از معروف ترین شرکت های خدمات شبکه است که می توانید مشکلات خود را با شماره 02157801000 در میان بگذارید.

کلاینت بازی چیست؟

کلاینت بازی یک برنامه نرم افزاری است که به سرور بازی متصل می شود. سرور اتصال را فراهم می کند و بسته های اطلاعاتی را به مشتری می فرستد. بسیاری از کلاینت ها می توانند به طور همزمان به سرور متصل شوند و یک نمای کلی از دنیای بازی را حفظ می کنند. هر مشتری دیدگاه منحصر به فرد جهان از بازی ویدیویی خاص خود را دارد.

بیشتر مشتریان “ترکیبی” از معماری سرویس دهنده سرویس گیرنده بازی و نظیر به نظیر هستند.

بازی تحت سرور

یک بازی ویدیویی تحت سرور یک برنامه رایانه ای است که برای سرگرمی ایجاد شده است ، براساس تعامل بین یک یا چند نفر و یک دستگاه الکترونیکی که بازی ویدیویی را اجرا می کند ، این دستگاه الکترونیکی می تواند یک رایانه ، یک سیستم بازی ، یک کنسول بازی ، یک وسیله دستی یا تلفن همراه باشد تلفن.

در بسیاری از موارد ، بازی های ویدیویی محیط ها و موقعیت های مجازی را بازسازی می کنند که در آن بازیکن می تواند یک یا چند شخصیت (یا هر عنصر دیگر از آن محیط) را کنترل کند ، تا از طریق قوانین خاص به یک یا چند هدف برسد.

بازیکنان از طریق دستگاه های خارجی مانند صفحه کلید و ماوس ، صفحه بازی ، جوی استیک یا حتی دستگاه های سنجش حرکت با بازی ارتباط برقرار می کنند. این بازی بین یک شخص و ماشین یا پردازنده مرکزی ، بین دو یا چند نفر در یک کنسول ، از طریق LAN یا آنلاین از طریق اینترنت انجام می شود و می تواند با ماشین ، در برابر رایانه یا یکدیگر رقابت کند.

بازی ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند ، مهم ترین آنها عبارتند از: اکشن ، نقش ، استراتژی ، شبیه سازی (از انواع مختلف) ، ورزش و ماجراجویی.

زیرساخت قابل اطمینان

سرورهای  اختصاصی دارای نظارت 24 ساعته بر سرور هستند ، بنابراین بازی همیشه در دسترس است. حتی اگر شبکه محلی خراب شود ، اکثر مراکز داده یک دستگاه یو پی اس پشتیبان دارند که در دسترس بودن بازی را تضمین می کند. این دستگاه های یو پی اس در صورت قطعی و یا اختلال برق وارد عمل می شوند و اجازه خاموشی به سرورهای شبکه را نمی دهند.

هنگام استفاده از سرور اختصاصی مخصوص بازی نیز لازم نیست نگران گرم شدن بیش از حد شوید. مهم نیست که بازی چقدر عمل می کند ، مراکز داده دارای سیستم های خنک کننده مداوم هستند که اطمینان حاصل می کنند زیرساخت ها می توانند حجم کار را کنترل کنند.

میزبان سرور بازی

ارائه دهندگان سرور بازی شرکت هایی هستند که سرورهای بازی را اجاره می کنند. سازندگان بازی اغلب یک یا چند سرور را به بازی ای که شما بازی می کنید اجاره می کنند و اعضا به شما در پرداخت اجاره کمک می کنند. ارائه دهندگان سرور بازی معمولاً ابزاری را برای کنترل و پیکربندی سرورهای وب ارائه می دهند و اکثر آنها به نرم افزارهای مجاز اجازه می دهند بازی اجاره ای را اصلاح کنند.

آیا این مطلب مفید بود ؟

به آن ستاره بدهید !

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

ستاره ای داده نشده اولین نفر باشید !

برچسب ها :سرور بازی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها