مطالب پربازدید

محبوب ترین ها

چرا از کاریز کیش دیدن کنیم؟

در مورد کاریز کیش بیشتر بخوانید : واژه کاریز در فارسی به معنای قنات است و ایرانیان اولین قنات ساز در جهان هستند که 6000 سال سابقه ساخت و طراحی کاریز را دارند. قناتها عموماً در مناطق گرمسیر و خشک حفر می شدند که جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای قنات بی نظیری است. مجموعه شهرهای زیرزمینی کارز کیش در گذشته به عنوان یک قنات حفاری می شد و اکنون این قنات ها برای بازدید به یک شهر زیرزمینی تبدیل شده اند. به دلیل وجود مرجان ها و صدف های طبیعی در سقف قنات ها می توانید هنگام غواصی یا در این استراحتگاه از صدف و مرجان های طبیعی دیدن کنید. علاوه بر این ، این قنات ها در جزیره کیش ، به دلیل کمبود ارتفاع زیاد ، از معماری خاصی برای عبور آب برخوردار هستند که از اهمیت بالایی برخوردار است.

جزیره کیش پر از جاذبه های شگفت انگیز است که باید در چندین سفر بدانید ، یکی از معروف ترین آنها شهر زیرزمینی کاریز کیش است. کاریز کیش ، حتی اگر به کیش سفر نکرده باشید ، اما حتماً در مورد آن چیزی شنیده اید. بیشتر بدانید که کاریز یک شهر زیرزمینی معروف است که شهرت جهانی دارد و ترکیبی از هنر ایرانی و طبیعت زیبای جزیره کیش است. این دلیل خوبی شده است که بسیاری از گردشگران از ایران و کشورهای خارجی از این جزیره در جنوب ایران دیدن می کنند تا همه شگفتی های آن را ببینند ، زیبایی آن را از نزدیک ببینند و سعی کنند یک روز را در سفر به جزیره بگذرانند. جزیره کیش. برای بازدید از شهری با عمق 16 متر و قدمت 2500 ساله ، حتما آن را خالی کنید ، از مهارت ها و فرهنگ زیبای کشورمان ایران لذت ببرید. همچنین می توانید سری به شهر حریره کیش نیز بزیند.

شهر زیرزمینی کاریز کیش ، که برخی منابع آن به 2500 سال قبل برمی گردد ، در عمق 22 متری ایجاد شده است.

شهر زیرزمینی کاریز در کیش

به اعلام سفر باتو ، شهر زیرزمینی کاریز کیش یا “کاریز” که برخی منابع مربوط به 2500 سال پیش است ، در عمق 22 متری ایجاد شده است و این شهر زیبا زیرزمینی توسط راهروهایی پوشانده شده با مرجان ها و فسیل های چند میلیونی و حیاط مرکزی احاطه شده است. که از طریق آن آب شیرین قنات جریان دارد ، به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده است که سالانه پذیرای 240000 بازدید کننده است و جزیره زیبای کیش سالانه پذیرای مسافران زیادی از سراسر ‘ایران و جهان است. به امید استفاده از برخی تفریحات آبی و معابر هیجان انگیز ، آنها به این جزیره می آیند ، اما برای تاریخ دوستان ، این جزیره نیز حرفی برای گفتن دارد ، زیرا در اینجا قنات کیش ، 2500 سال قدمت نامیده می شود! همچنین ذکر شده و این قنات باستانی سالها به فراموشی سپرده شد تا اینکه سرانجام سرمایه گذاری خوش سلیقه و مناسبی یافت و با تغییر کاربری به یک شهر زیرزمینی کارز تبدیل شد؛ در این بین ، ممکن است قیمت ورودی 20000 تومانی کمی برای شما مناسب نباشد ، اما نگران نباشید ، ارزش این را دارد که تجربه ای متفاوت به شما بدهد و همچنین در یک محیط خنک و آرامش ، سالن های خود را در داخل قنات قدم بزنید. برای شما جالب و عالی خواهد بود که همیشه به خاطر بسپارید.

کاریز کیش

شاید برای شما جالب باشد که از راهنمای سفر کیش بدانید مدتهاست که این قنات جاذبه ای برای مسافران و گردشگران نبوده و در هیچ منطقه ای مورد استفاده قرار نمی گرفت تا اینکه با گذشت زمان ، توجه همه به آب شیرین و آب و هوای معتدل و به ویژه بافت فسیلی سنگهای مرجانی به این مکان کشیده شد و پس از آن بسیاری از سرمایه گذاران را ترغیب و ترغیب کرد که تا سپتامبر 1999 با مشارکت سرمایه گذاران و توجه مردم برای این بنای تاریخی هزینه کنند ، این مجموعه تاریخی دوباره خود به خود آغاز شد ، اما این بار نه در نقش یک قنات ، بلکه در نقش “یک شهر تاریخی و باستانی و یکی از جاذبه های مهم گردشگری در کیش ، توانسته است از سراسر ایران و جهان بازدید کننده داشته باشد. تاریخ مرمت از اینجا آغاز شد که شخصی به نام “مهندس حاجی حسینی” که یک ایرانی مقیم آلمان بود پس از 32 سال دوری از خانه به ایران عزیمت و این قنات را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد. و این مهندس حاجی حسینی با بودجه خود یک سرمایه گذار خصوصی توانست پروژه احیای این کارز و بازسازی این ساختمان را با استفاده از اصول معماری ایرانی و بازگشایی آن برای مردم راه اندازی کند.

آیا این مطلب مفید بود ؟

به آن ستاره بدهید !

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

ستاره ای داده نشده اولین نفر باشید !

برچسب ها :
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها